Sinds 1996 ben ik in het bezit van een TRIUMPH BONNEVILLE T120-R 650 CC uit 1973.
Sinds 1973 reed ik al Triumph in militaire dienst en was ik officieel Nato-Koerier
met o.a. een Triumph motorfiets onder mijn beheer naast een Landrover met het Nato-kenteken
X-3210 om aan te geven hoe snel ie was. Omdat ik mijn motorrijbewijs in burger al bezat kreeg ik
in militaire dienst de kans om ook aldaar het motorrijbewijs te halen en een opleiding als
motorordonnans te volgen in Bergen op Zoom na eerst een chauffeursopleiding met de welbekende
Nekaf jeep in Ossendrecht gevolgd te hebben.Ik was van de lichting 73-4, dat betekende juli 1973
aanvang 2 maanden jeep-chauffeursopleiding en daarna in september dus 1 maand lang motorrijden onder
leiding van de instructeur Peter Volkers.Het wonderlijke is dat ik deze man, intussen een verwoed
Vincent Motorcycle fanaat, in september 2003, exact 30 jaar later!, weer heb mogen ontmoeten tijdens Veteranendag te Woerden...
De voorwaarde, dat ik een motorordonnansopleiding mocht volgen, was dat ik dan wel in
Duitsland gestationeerd zou gaan worden bij de NATO.
Ook in Duitsland kreeg ik een Triumph Tiger T100 onder mijn beheer evenals een Landrover
met de functie Natokoerier:
Ordonnans op de lichte voertuigen.
Omdat ik dus toen al met het merk Triumph verbonden was heb ik nu ook weer gekozen voor een
Triumph motorfiets.
Het is een stoere motorfiets met een behoorlijk vermogen en een fraaie sound.
In de loop der jaren is ie uitgebreid aan de tand gevoeld en flink bereden....
Tevens is ie verder verbeterd en gereviseerd nadat > de drijfstangen op een gegeven moment
> door het carter naar buiten kwamen #@$&&%(*)*)*+_))(^%(*&SH)I%$T_(!!.
Echter nu klinkt het blok goed en wordt hij verder ingereden....
Reactie van John:
Lekker geluid (en mooie zwarte rookwolk)! als je wegblaast met dat ding!
Mijn TRIUMPH BONNEVILLE T120-R 650 cc uit 1973, hier nog met open Gold Star dempers,
"oil-in-frame" model met "peanut" petrol tank in US specs. uitvoering
tijdens het indoor Eenhoorn Treffen bij "Flora" te Doorn in 2000.
Een lange toerrit met o.m. een "new bonnie" in 2002...
Mijn Triumph Bonneville T120-R 650 cc anno 2005...
met stillere "deegroller" dempers, Dunlop redline tyre en een laag breed stuur...
"Believe it or not!"
Wat een lijntje....
Triumph in de klassieker film "the Wild One"
"The ultimate desert sandblaster Bike" Triumph Bonneville 650 CC TT Special
Een Maisto Bonnie...een Bonneville op schaal!
vervolgens de TRIUMPH BONNEVILLE T100 centennial (jubileum) uitvoering,in Lucifer Orange/Silver 2002/03
Een Bonneville T120-R 650cc uit 1973, een Guzzi V50II uit 1980 en een T100 centennial Bonneville uit 2002>2003
Nogmaals de TRIUMPH BONNEVILLE T100 Centennial Lucifer Orange/Silver 2002/03 versie
Toch maar op mijn advies aangeschaft..."a New Bonneville is also a Triumph!"
Zijn "tenue" heeft hij inmiddels aangepast.. en al wel zo'n 41.000 KM er op "Den Teller" staan! (2006)
Goed man! MGS.
MGS op zijn Bonneville T120-R 650cc uit 1973.
In 2002 heeft de Triumph Owners Club Nederland uitgebreid haar 25 jarig Jubileum gevierd.
En daarom heeft VICTRACE VIDEO PRODUCTIONS speciaal in opdracht van de club
voor die gelegenheid een maar liefst 90 minuten durende videofilm geproduceerd voor
alle leden van de Triumph Owners Club Nederland met zowel de TOCN als het merk Triumph
in al haar facetten.Deze videofilm bevat beelden met Triumphs-in-aktie in al haar vormen, zowel motorcross, motortrial, motorrace, club
regiomeeting, ritten en uiteraard de Trumpettreffens!
Kortom voor elk wat wils! You will enjoy it!
Tevens is er in begin 2003 ook nog een Historic Triumph Motorcycle Racing 1990-2002 videofilm
geproduceerd en uitgebracht voor de echte (Klassieke Triumph Motorfiets)(race)liefhebber!
Bestellen dus zou ik zo zeggen....de prijzen zijn aangepast...
een Triumph Gold biertje erbij en...genieten!
Sponsored by
Victrace sitebuilding